Wizyt dzisiaj: | 37 |
Wizyt wczoraj: | 55 |
Wszystkich: | 270158 |
06:13 | 12:35 | 18:59 |
Czasy obliczone dla miejscowości Nowa Sarzyna (czas letni) |
Trajka z silnikiem ROTAX 912 S z firmy ALUSPAW |
Redaktor: Leszcz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31.10.2015. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić trajkę , która jest dziełem mojego kolegi Grześka z firmy ALUSPAW. Większość jego konstrukcji jest efektem wielkiej pasji do latania , jak większości z Was którzy tu zaglądają :)) Grzegorz podjął się nietypowej konstrukcji, gdyż zastosował w niej silnik od ultralight-a, montując certyfikowaną wersję silnika Rotax 912 typu S. Efekt wizualny możecie zobaczyć i ocenić sami, na załączonych zdjęciach . Pragnę też nadmienić, iż nie jest to pierwsza tego typu konstrukcja. Wcześniejsza wersja z silnikiem BMW 1100 RT wygladala tak.
Na pewno znajdzie się wielu z Was którzy będą za i przeciw takim konstrukcjom z tytułu wagi i gabarytów, jednak osobiście uważam że jest to bardzo przemyślana konstrukcja dopracowana w każdym szczególe. Z tego co przekazał mi kolega, jak na razie relacje z lotów brzmią bardzo pozytywnie. Przede wszystkim wysoka kultura pracy silnika – układ wydechowy własnej konstrukcji (cicho). Ekonomia silnika także godna podziwu, spalanie przy lotach solo do 5 ltr, a przy lotach tandemowych ok. 8 ltr. Wznoszenie ciągłe solo - 6m/s, pilot+pasażer - 4,3 m/s non-stop. Ogólny ciężar trajki 170 kg. Wychodzi na to, że to MONSTRUN napędzane silnikiem od samolotu całkiem dobrze może się sprawować w lotach. Przy testach opadania, przy wyłączonym silniku (solo) w/w osiągnął wynik rzędu 1,5 m/s. Zdwojony, niezależny zapłon we wspomnianej jednostce na pewno sprawi, iż nie jeden pilot czuł będzie większy komfort psychiczny podczas lotów. Oczywiście został też zdwojony układ zasilania paliwem - pompa mechaniczna i elektryczna.
Co z transportem tego wehikułu, zapytacie. Jest bardzo prosty. Do przedniej części dokręcany jest hak holowniczy, a na tylnej części montowana jest belka oświetleniowa podłączana do gniazda samochodu. Całość transportowana jest na własnych kołach. Zgodnie z prawem,nie podlega rejestracji. Alternatywą holowania na dłuższe dystanse, jest specjalnie zaprojektowana przyczepka (oczywiście pomysł własny Grzegorza). Projekt moim zdaniem nietuzinkowy. Mechanizmy napędzające w przyczepce w 100% elektryczne, zasilane z akumulatora umieszczonego w przyczepce. Ładowanie akumulatora następuje podczas jazdy samochodem, jest także możliwość ładowania stacjonarnego. Na filmie jeszcze czego nie widać, to wciągarka elektryczna do samoczynnego załadowania trajki na przyczepkę. Mechanizm podnoszenia-opuszczania platformy oraz wciągarka posiada zdalne sterowanie na pilota. :)) Przyczepka oczywiście jest amortyzowana - oś skrętna. Transportowaną trajkę przed złymi warunkami atmosferycznymi, można oczywiści zabezpieczyć specjalnie zaprojektowanym pokrowcem . W niedługim czasie też postaram się opublikować zdjęcia innej wersji przyczepki,mniej nafaszerowanej elektroniką.Wszystko podnoszone mechanizmami z napędem ręcznym :)
Dane techniczne trajki
Dane techniczne silnika ROTAX 912 S
Na kokpicie znalazła pełna gama wskaznikow przystosowanych do lotow w nocy. Dane z lotow testowych na skrzydle Nucleon Cabrio WRC 42
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie producenta - Aluspaw
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zmieniony ( 27.12.2015. ) |
następny artykuł » |
---|
Trajka z silnikiem ROTAX 912 S z firmy ALUSPAW |
Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić trajkę , która jest dziełem mojego kolegi Grześka z firmy ALUSPAW. Większość jego konstrukcji jest efektem wielkiej pasji do latania , jak większości z Was którzy tu zaglądają :)) Grzegorz podjął się nietypowej konstrukcji, gdyż zastosował w niej silnik od ultralight-a, montując certyfikowaną wersję silnika Rotax 912 typu S. Efekt wizualny możecie zobaczyć i ocenić sami, na załączonych zdjęciach . |
|
Czytaj całość |
Kask PPG ze słuchawkami i mikrofonem |
W niniejszym opracowaniu przedstawiamy opis wykonania kasku do łączności. Kask taki można wykorzystać wszędzie tam, gdzie panuje hałas silnika - paralotnie z napędem, motolotnie i inne. Opis powstał na podstawie naszych żmudnych doświadczeń oraz prób w powietrzu i na ziemi. |
|
Czytaj całość |
Lądowanie w wodzie |
W czerwcu 2007 roku spędzając kolejne 23-cie lato w Norwegii dostałem zlecenie od tamtejszych ornitologów na sfilmowanie z ppg niedostępnych wysp ptasich będących rezerwatem przyrody, na których trwał wylęg tysięcy ptaków wodnych. |
|
Czytaj całość |