paralotnisko.jpg

Warun nadchodzi!

Witrynę ogląda:

Odwiedza nas 2 gości

Statystyki

Wizyt dzisiaj: 29
Wizyt wczoraj: 71
Wszystkich: 154089
Wschód SłońcaSupremum SłońcaZachód Słońca
05:2612:2919:34
Czasy obliczone dla miejscowości Nowa Sarzyna (czas letni)

Live Tracking

Eos 100cc
Redaktor: Adam Cieśla   

W związku z pojawieniem sie ciekawego silnika do napędów paralotniowych podjąłem decyzję o budowie nowego napędu. Po "wypasionym wszystkomającym" Ventorze kolejny napęd miał być prosty i maksymalnie lekki ale też wytrzymały i ekonomiczny. Silnikiem który spełniał te założenia był austryjacki Eos 100cc. 

Zmieniony ( 25.03.2017. )
 
Trajka z silnikiem ROTAX 912 S z firmy ALUSPAW
Redaktor: Leszcz   

Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić trajkę , która jest dziełem mojego kolegi Grześka z firmy ALUSPAWWiększość jego konstrukcji jest efektem wielkiej  pasji do latania , jak większości z Was którzy tu zaglądają :)) Grzegorz podjął się  nietypowej konstrukcji, gdyż zastosował w niej silnik od ultralight-a, montując certyfikowaną wersję silnika Rotax 912 typu S. Efekt wizualny możecie zobaczyć i ocenić sami, na załączonych zdjęciach .

Zmieniony ( 27.12.2015. )
 
Impuls Paramotor - napędy PPG ze Stalowej Woli
Redaktor: Marek Samojeden   

Impuls Paramotor - nowy producent napędów paralotniowych ze Stalowej WoliOd pewnego czasu mamy producenta napędów paralotniowych PPG tuż za miedzą - w Stalowej Woli. Pierwszym modelem napędu jest Impuls Orange zbudowany na bazie włoskiego silnika JPX, posiadający kosz z podwójną obręcza (składany na 2 lub 4 części) i uprząż Dudka z wyporami.

Zmieniony ( 15.11.2015. )
 
Apco Force - moja opinia
Redaktor: Leszek Klich   

Wychowałem się na skrzydłach Dudka. Miałem kolejno Vipa, VOXa obecnie „awansowałem” na Reactiona. Ale nie będę tym razem pisał o skrzydłach Dudka, bo ileż można? Dzięki uprzejmościWaltera Wojciechowskiego dostałem na testy Apco Force. Gdy tylko zrobiła się pogoda, postanowiłem wypróbować je w locie.

Krótkie przygotowanie, stawiam skrzydło na „sucho”. Ładnie wstaje. Odpalam napęd, wyciągam skrzydło a tu zonk. Trzy spalone starty pod rząd. Ani aplejka, ani klasyk. Co jest? Biorę mojego Reaciona – start bez problemu. A  na Apco Force marketingowcy z hamburgerem w ręku startowali… krętacze. Miało być tak pięknie. Co ja powiem ludziom?

 

Zmieniony ( 20.09.2010. )
 
Napęd Vittorazi FLy100evo
Redaktor: Administrator   

Obiecałem sobie kiedyś, że spróbuję napędu szybkoobrotowego. Poprzednio latałem na MZ250 i Solo. Jeśli chodzi o MZ, było to tylko kilka lotów, ale na Solo Parapower wylatałem kilkadziesiąt godzin. Zawsze śledziłem rozwój silników szybkoobrotowych.

 

Zmieniony ( 26.02.2015. )
 
««  start « poprz. 1 2 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 9 z 15
 

Sprzęt/Napędy

Napęd Vittorazi FLy100evo

Obiecałem sobie kiedyś, że spróbuję napędu szybkoobrotowego. Poprzednio latałem na MZ250 i Solo. Jeśli chodzi o MZ, było to tylko kilka lotów, ale na Solo Parapower wylatałem kilkadziesiąt godzin. Zawsze śledziłem rozwój silników szybkoobrotowych.

 

Czytaj całość
 

Sprzęt/Łączność

Kask PPG ze słuchawkami i mikrofonem

ImageW niniejszym opracowaniu przedstawiamy opis wykonania kasku do łączności. Kask taki można wykorzystać wszędzie tam, gdzie panuje hałas silnika - paralotnie z napędem, motolotnie i inne. Opis powstał na podstawie naszych żmudnych doświadczeń oraz prób w powietrzu i na ziemi.

Czytaj całość
 

Opowiadania/Relacje

Przelot Turbia - Biłgoraj
Image17-06-2007 znowu zapowiadał się mało lotny weekend. Sobotnie cumulnimbusy nie nastrajały optymistycznie do chwilowego oderwania się od ziemi. Pomimo zebrania całego szpeju do Łążka Garncarskiego nie byłem pewien czy zlot organizowany przez chłopaków z Niska wypali.
Czytaj całość