paralotnisko.jpg

Warun nadchodzi!

Witrynę ogląda:

Statystyki

Wizyt dzisiaj: 23
Wizyt wczoraj: 66
Wszystkich: 143955
Wschód SłońcaSupremum SłońcaZachód Słońca
08:1912:2316:27
Czasy obliczone dla miejscowości Nowa Sarzyna (czas letni)

Live Tracking

Eos 100cc
Redaktor: Adam Cieśla   

W związku z pojawieniem sie ciekawego silnika do napędów paralotniowych podjąłem decyzję o budowie nowego napędu. Po "wypasionym wszystkomającym" Ventorze kolejny napęd miał być prosty i maksymalnie lekki ale też wytrzymały i ekonomiczny. Silnikiem który spełniał te założenia był austryjacki Eos 100cc. 

Zmieniony ( 25.03.2017. )
 
Trajka z silnikiem ROTAX 912 S z firmy ALUSPAW
Redaktor: Leszcz   

Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić trajkę , która jest dziełem mojego kolegi Grześka z firmy ALUSPAWWiększość jego konstrukcji jest efektem wielkiej  pasji do latania , jak większości z Was którzy tu zaglądają :)) Grzegorz podjął się  nietypowej konstrukcji, gdyż zastosował w niej silnik od ultralight-a, montując certyfikowaną wersję silnika Rotax 912 typu S. Efekt wizualny możecie zobaczyć i ocenić sami, na załączonych zdjęciach .

Zmieniony ( 27.12.2015. )
 
Impuls Paramotor - napędy PPG ze Stalowej Woli
Redaktor: Marek Samojeden   

Impuls Paramotor - nowy producent napędów paralotniowych ze Stalowej WoliOd pewnego czasu mamy producenta napędów paralotniowych PPG tuż za miedzą - w Stalowej Woli. Pierwszym modelem napędu jest Impuls Orange zbudowany na bazie włoskiego silnika JPX, posiadający kosz z podwójną obręcza (składany na 2 lub 4 części) i uprząż Dudka z wyporami.

Zmieniony ( 15.11.2015. )
 
Apco Force - moja opinia
Redaktor: Leszek Klich   

Wychowałem się na skrzydłach Dudka. Miałem kolejno Vipa, VOXa obecnie „awansowałem” na Reactiona. Ale nie będę tym razem pisał o skrzydłach Dudka, bo ileż można? Dzięki uprzejmościWaltera Wojciechowskiego dostałem na testy Apco Force. Gdy tylko zrobiła się pogoda, postanowiłem wypróbować je w locie.

Krótkie przygotowanie, stawiam skrzydło na „sucho”. Ładnie wstaje. Odpalam napęd, wyciągam skrzydło a tu zonk. Trzy spalone starty pod rząd. Ani aplejka, ani klasyk. Co jest? Biorę mojego Reaciona – start bez problemu. A  na Apco Force marketingowcy z hamburgerem w ręku startowali… krętacze. Miało być tak pięknie. Co ja powiem ludziom?

 

Zmieniony ( 20.09.2010. )
 
Napęd Vittorazi FLy100evo
Redaktor: Administrator   

Obiecałem sobie kiedyś, że spróbuję napędu szybkoobrotowego. Poprzednio latałem na MZ250 i Solo. Jeśli chodzi o MZ, było to tylko kilka lotów, ale na Solo Parapower wylatałem kilkadziesiąt godzin. Zawsze śledziłem rozwój silników szybkoobrotowych.

 

Zmieniony ( 26.02.2015. )
 
««  start « poprz. 1 2 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 9 z 15
 

Sprzęt/Napędy

O wyższości skutera nad opryskiwaczem
ImageDo napisania tego artykułu skłoniła mnie pewna refleksja…a także chęć pokazania może nie wszystkim znanej strony naszego „małego lotnictwa”.  Tak sobie jakiś czas temu usiadłem i zacząłem myśleć jak to jest z tymi silnikami… Powszechnym jest - wiadomo, że silniki lotnicze są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie konstrukcji… Ale czy wszystkie?
Czytaj całość
 

Sprzęt/Łączność

Kask PPG ze słuchawkami i mikrofonem

ImageW niniejszym opracowaniu przedstawiamy opis wykonania kasku do łączności. Kask taki można wykorzystać wszędzie tam, gdzie panuje hałas silnika - paralotnie z napędem, motolotnie i inne. Opis powstał na podstawie naszych żmudnych doświadczeń oraz prób w powietrzu i na ziemi.

Czytaj całość
 

Opowiadania/Relacje

Wyprawa do Wietnamu
ImagePrzeczytałem na grupie, że chłopaki z trójmiasta organizuję wyjazd na latanie do Wietnamu. Ponieważ pogoda w Polsce mnie dołowała więc nie zastanawiając się długo - decyzja i 28-01-2008 wylatujemy z Berlina.  
Czytaj całość